რა დრო სჭირდება SEO-ს შედეგების მისაღებად? [+ რჩევები სწრაფი შედეგის მისაღწევად ]
როგორც წესი, SEO-ს შედეგების მისაღებად Google-ის ვიდეოს მიხედვით 4-12 თვე სჭირდება.
უმეტეს შემთხვევაში, SEO-ს პირველადი შედეგების მისაღებად სჭირდება ოთხი თვიდან ერთ წლამდე, რათა გააუმჯობესოს ჯერ თქვენი ბიზნესი და შემდეგ წარმოაჩინოს პოტენციური სარგებელი.
— Maile Ohye, Google
მაგრამ ზუსტი ვადა დამოკიდებულია სხვადასხვა ფაქტორზე, რომლებზეც მოგვიანებით ვისაუბრებთ.
რატომ სჭირდება SEO-ს შედეგის მისაღებად დიდი დრო?
SEO-ს მუშაობისთვის შეიძლება დიდი დრო დასჭირდეს, რადგან Google ძიების შედეგების დარანკვისას ბევრ ფაქტორს ითვალისწინებს და ხშირად არის მრავალი გვერდი, რომლებიც კონკურენციას გიწევთ..
ასე რომ, თქვენ უნდა დაძლიოთ კონკურენცია რამდენიმე ფრონტზე, რომელიც მოიცავს:
- შესაბამისობა: აკმაყოფილებს თუ არა თქვენი გვერდი საძიებო მოთხოვნებს იმაზე უკეთ ვიდრე კონკურენტების გვერდები?
- ხარისხი: თქვენი კონტენტი უფრო სასარგებლო და სანდოა, ვიდრე კონკურენტის კონტენტი?
- გამოყენებადობა: სთავაზობთ თუ არა თქვენი გვერდის მომხმარებლებს უკეთეს გამოცდილებას, ვიდრე კონკურენტი გვერდები?
გარდა ამისა, Google-ის დარანკვის სისტემები ძალიან რთული, გარკვეულწილად საიდუმლო და მუდმივად ცვალებადია. ასე რომ, ყოველთვის არ არის ცნობილი ზუსტად რა უნდა გააკეთოთ იმისათვის, რომ მოწინავე პოზიცია დაიკავოთ..
SEO-ს საუკეთესო შედეგებისთვის, თქვენ ბევრი უნდა ისწავლოთ, შექმნათ, გაიაროთ ტესტირებები, გააკეთოთ ანალიზი და მოახდინოთ ადაპტაცია.
5 ფაქტორი, რომელიც გავლენას ახდენს თქვენს SEO-ს ქრონოლოგიაზე
თქვენი მიზნები, რესურსები, სტრატეგია, კონკურენცია და ვებსაიტის ისტორია ეს ყველაფერი გავლენას ახდენს თქვენს SEO ხანგძლივობაზე.
განვიხილოთ თითოეული ფაქტორი:
- თქვენი მიზნები
რამდენი დრო სჭირდება SEO-ს შედეგების მისაღებად დამოკიდებულია იმაზე თუ რა შედეგების მიღება გსურთ..
თეორიულად, შესაძლებელია გვერდის ოპტიმიზაცია და მეორე დღიდან რეიტინგის გაუმჯობესება.
მაგრამ თქვენს საიტზე არსებითი და მდგრადი SEO შედეგების მიღწევისთვის, როგორც წესი, საჭიროა თვეების განმავლობაში ჩადოთ ძალისხმევა.
მარკეტოლოგების უმეტესობა ყურადღებას ამახვილებს შემდეგ მეტრიკებზე:
რეიტინგი: სადაც თქვენი გვერდი ან შინაარსი გამოჩნდება ძიების შედეგებში კონკრეტული საძიებო სიტყვებისთვის
ორგანული ტრაფიკი: საძიებო სისტემიდან შემოსული ვიზიტორების რაოდენობა
ორგანული კონვერტაციები: ორგანული ვიზიტების რაოდენობა, რომელიც ახორციელებს კონვერტაციებს (მაგ. შესყიდვები)
თუ თქვენი მიზანია დაბალი კონკურენციის საძიებო სიტყვების დახარისხება, შედეგების მიღება რამდენიმე თვეში უნდა მოხდეს.
თუ თქვენი მიზანია დაბალი კონკურენციის საძიებო სიტყვების დარანკვა, შედეგების ნახვა რამდენიმე თვეში უნდა დაიწყოთ.
მაგრამ თუ თქვენი საორიენტაციო მიზანი SEO-ს წარმატებისთვის არის კონვერტაციები, მაშინ შეიძლება შედეგის მიღებას მინიმუმ 6 თვე დასჭირდეს.
- თქვენი რესურსები
რაც უფრო მეტ დროს და ფულს ჩადებთ SEO-ში, მით უფრო სწრაფად მიაღწევთ შედეგებს.
რადგან:
SEO ცვლილებების განხორციელებას დიდი დრო არ დასჭირდება;
თქვენ შეგიძლიათ ინვესტირება საუკეთესო SEO ინსტრუმენტებში;
შეგიძლიათ დაიქირაოთ ყველაზე კვალიფიციური ადამიანები;
თუმცა, თქვენ უნდა გამოიყენოთ რესურსები ეფექტურად.
მნიშვნელოვანია ხარისხიანი კონტენტისა და ბმულების შექმნა, ვიდრე რაოდენობაზე ფოკუსირება. ჩადეთ ინვესტიცია ტექნიკურ SEO ამოცანებში, რომლებიც ნამდვილად მნიშვნელოვანია.
სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, თქვენ გჭირდებათ ეფექტური სტრატეგია.
- თქვენი სტრატეგია
ეფექტური SEO სტრატეგიის გარეშე, თქვენ ვერასდროს მიიღებთ შედეგს. რომ აღარაფერი ვთქათ
მათ სწრაფად მიღწევაზე.
ასე რომ, გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს სწორი ტაქტიკის იდენტიფიცირებას.
Semrush’s On Page SEO Checker დაგეხმარებათ.
დაყენების პროცესში შეიყვანეთ თქვენი სამიზნე საძიებო სიტყვები და URL-ები.
ინსტრუმენტი შემდეგ შეადარებს თქვენს გვერდებს TOP გვერდებთან.
დააწკაპუნეთ „# იდეაზე“ ნებისმიერი გვერდის რეკომენდაციების სრულად სანახავად.
თქვენ ნახავთ სექციებს სტრატეგიის, შინაარსის, ბმულების, ტექნიკური საკითხების და სხვათა შესახებ.
- თქვენი კონკურენცია
რაც უფრო კონკურენტუნარიანია თქვენი სეგმენტი, მით უფრო მეტი დრო სჭირდება SEO-ს შედეგების მიღებას.
მაგალითად, ლეპტოპთან დაკავშირებული მრავალი საძიებო სიტყვის დარანკვა ძნელია. იმის გამო, რომ TOP გვერდები, როგორიცაა Amazon და Best Buy შეუძლიათ მნიშვნელოვანი ინვესტიცია SEO-ში.
გარდა ამისა, მათი ბრენდის ძალა ეხმარება მათ დარანკვაში.
თქვენ შეგიძლიათ გაანალიზოთ თქვენი კონკურენტული პოზიციები Semrush-ის ან Ahrefs – ის ორგანული კვლევის ინსტრუმენტში.
შეიყვანეთ თქვენი დომენი, აირჩიეთ თქვენი ქვეყანა და დააჭირეთ “ძებნა”-ს.
შემდეგ გადადით “კონკურენტების” ანგარიშზე.
გრაფიკი აჩვენებს, თუ როგორ ადარებს თქვენი ორგანული საძიებო ტრაფიკი კონკურენტების ტრაფიკს.
დამატებითი ინფორმაციისთვის გამოიყენეთ შემდეგი ინსტრუმენტები:
საძიებო სიტყვების ხარვეზი: გაარკვიეთ, რომელი საძიებო სიტყვებით აჭარბებენ კონკურენტებს
Backlink Gap: ნახეთ, რომელი საიტები უკავშირდებიან კონკურენტებს, მაგრამ არა თქვენ
რაც უფრო დიდია სივრცფეა თქვენსა და თქვენს კონკურენტებს შორის, მით უფრო მეტი დრო დასჭირდება SEO შედეგების ჩვენებას.
- თქვენი ვებსაიტის ისტორია
როგორც წესი, ახალ დომენზე SEO შედეგების მიღწევას უფრო მეტი დრო სჭირდება, ვიდრე დამკვიდრებულ დომენს (ერთ წელზე მეტი ხნის).
Google-დან ჯონ მიულერმა თქვა, რომ რეიტინგები უფრო მნიშვნელოვნად იცვლება ვებსაიტის პირველ წელს. იმიტომ, რომ “ეს არის დრო, როდესაც ალგორითმიი ჯერ კიდევ ცდილობს გაარკვიოს, როგორ და სად უნდა ვაჩვენოთ თქვენი ვებსაიტი მთლიანობაში.”
დიდი ხნის წინ შექმნილ ვებსაიტებს ასევე უფრო მეტად აქვთ აშენებული ავტორიტეტი, რეიტინგები ბექლინკები, რაც მათ SEO-ს ეხმარება.
მეორეს მხრივ, ძველ ვებსაიტს შესაძლოა ჰქონდეს SEO შეცდომები. შესაძლოა მასზე გავლენას ახდენს (Google-ის) დაპენალება, ან აქვს პოტენციურად მავნე ბმულების დიდი მოცულობა.
ეს შეიძლება ნიშნავს, რომ მეტი დრო სჭირდება SEO შედეგების მისაღწევად.
4 გზა SEO-ს შედეგების უფრო სწრაფად მისაღებად
მოდით გამოვიკვლიოთ ოთხი გზა, რათა გააუმჯობესოთ თქვენი SEO და მიიღოთ შედეგები უფრო სწრაფად.
ზოგიერთი SEO-ს ცვლილებების განხორციელებას შეიძლება დიდი დრო დასჭირდეს, მაგრამ მათ შეუძლიათ უდიდესი განსხვავება შეიტანონ თქვენი საიტის SEO ჯანმრთელობაზე. დააჩქარეთ გზა SEO-ს წარმატებისკენ.
- ფოკუსირება დაბალი სირთულის საძიებო სიტყვებზე
დაბალი სირთულის საძიებო სიტყვები არის საძიებო მოთხოვნები, რომელთა დარანკვა შედარებით ადვილია. თუ თქვენ იყენებთ ამ და დაბალი სირთულის საძიებო სიტყვებს, SEO შედეგები უფრო სწრაფად უნდა გამოჩნდეს.
თქვენ შეგიძლიათ იპოვოთ დაბალი სირთულის საძიებო სიტყვები Semrush’s Keyword Magic Tool-ით.
შეიყვანეთ საძიებო სიტყვა თქვენი ძიების დასაფუძნებლად (მაგ., „ლეპტოპი“). შემდეგ, აირჩიეთ თქვენი ქვეყანა და დააკლიკეთ “SEARCH”.
ინსტრუმენტი გთავაზობთ საძიებო სიტყვების ჩამონათვალს, რომლებიც შეიცავს თქვენს საწყის საძიებო სიტყვას ან ახლო ვარიანტს.
გამოიყენეთ „KD %“ ფილტრი, რათა ფოკუსირდეთ საძიებო სიტყვებზე დაბალი სირთულის ქულით (მაგ., 0-29).
შემდეგ, შეასრულეთ საძიებო სიტყვების ანალიზი, რომ იპოვოთ შესაბამისი მოთხოვნები მაქსიმალური პოტენციალით.
მაგალითად, ლეპტოპის საცალო ვაჭრობას შეუძლია შექმნას ბლოგის პოსტი, რომელიც მიზნად ისახავს საძიებო სიტყვა – „ლეპტოპის ეკრანზე შავ წერტილს“, რომელიც იღებს 1900 ძიებას თვეში და შეუძლია მოიზიდოს პოტენციური მომხმარებლები. ასევე შედარებით ადვილია დარანკვა.
- გააუმჯობესეთ გვერდები რომლებიც 4 დან 10 მდე პოზიციას იკავებენ.
თუ ქივორდისთვის 4-10 პოზიციაზე ხართ, Google უკვე ფიქრობს, რომ თქვენი გვერდი შესაბამისია. მცირედ შეგიძლიათ შეასწოროთ ყველაფერი ის, რაც დაგჭირდებათ უფრო სწრაფად დარანკისთვის.
ამ პოზიციებზე, რეიტინგის მცირე გაუმჯობესებამ შეიძლება გამოიწვიოს მრავალი დამატებითი დაკლიკვა.
აქ არის საშუალო დაკლიკვის მაჩვენებელი (CTR) პოზიციის მიხედვით, Backlinko-ს კვლევის მიხედვით:
თქვენ შეგიძლიათ აკონტროლოთ თქვენი Google რეიტინგები უფასოდ Google Search Console-ში.
ხელსაწყოს კონფიგურაციის შემდეგ დააკლილებთ ზარზე, რათა შექმნათ დარანკვის გაფრთხილება.
მაგალითად, მიიღეთ შეტყობინება, როდესაც საძიებო სიტყვა ტოვებს სამ პირველ პოზიციას, თქვენ შეგიძლიათ რაც შეიძლება მალე მიიღოთ მაკორექტირებელი მოქმედება.
ანგარიშში „overview“ გამოიყენეთ „Top positions & changes“ ფილტრი 4-10 პოზიციებზე საძიებო სიტყვების მოსაძებნად.
და ჩამოდით ქვემოთ თქვენი შედეგების სანახავად.
საძიებო სიტყვები ყველაზე დაბალი სირთულის ქულით და ძიების ყველაზე მაღალი მოცულობით გაუმჯობესების საუკეთესო კანდიდატებია. მით უმეტეს, თუ ისინი შეესაბამება მაღალი კომერციული მნიშვნელობის გვერდებს.
ქვემოთ მოცემულია რამდენიმე სწრაფი გზა, რომელიც დაგეხმარებათ რეიტინგის გაზრდაში:
- დაამატეთ სამიზნე საძიებო სიტყვა თქვენი გვერდის title tag-ს H1 ტეგს და გახსნის აბზაცს
- დარწმუნდით, რომ თქვენი შინაარსი ზუსტი და განახლებულია
- გაუკეთეთ ოპტიმიზაცია სურათს, გვერდის სიჩქარის გასაუმჯობესებლად
- შეასწორეთ ტექნიკური SEO შეცდომები
ზოგიერთი ტექნიკური SEO-ს შეცდომა ართულებს ან თუნდაც შეუძლებელს ხდის დარანკვას. მაგალითად, თუ Google-ს არ შეუძლია გვერდის სწორად დათვალიერება და ინდექსირება, გვერდი ვერ გამოჩნდება ძიების შედეგებში.
ასე რომ, გადამწყვეტია ტექნიკური SEO აუდიტის ჩატარება და ძირითადი საკითხების რაც შეიძლება მალე გამოსწორება.
Semrush-ის საიტის აუდიტის ხელსაწყოს საშუალებით შეგიძლიათ უფასოდ შეამოწმოთ 100-მდე URL.
დაყენების შემდეგ გადადით ანგარიშზე „Issues“. ყველაზე აქტუალური საკითხები ჩამოთვლილია განყოფილებაში “Errors”.
თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ ამოცანები Semrush CRM-ში, Trello-ში ან Zapier-ში ღილაკის „გაგზავნა…“ გამოყენებით.
დარწმუნდით, რომ განაახლეთ კამპანია გაუმჯობესების შემდეგ. ასე რომ თქვენ შეგიძლიათ თვალყური ადევნოთ თქვენს პროგრესს.
- წაშალეთ ან გააუმჯობესეთ უსარგებლო კონტენტი
გუგლი ამბობს, რომ „უსარგებლო კონტენტის წაშლა შეიძლება დაეხმაროს თქვენი სხვა კონტენტის დარანკვას“.
არასასარგებლო კონტენტი არის კონტენტი, რომელიც ვერ აკმაყოფილებს მომხმარებელთა მოლოდინებს – შესაძლოა იმიტომ, რომ ის ცუდად არის დაწერილი, არ არის დეტალები ან არაზუსტია.
არასასარგებლო შინაარსის იდენტიფიცირებისთვის, ჩაატარეთ კონტენტის აუდიტი.
შემდეგ გადაწყვიტეთ რა ქმედებები უნდა მიიღოთ:
- წაშლა: თუ კონტენტი ცუდად მუშაობს ძირითადი content metrics -ზე და აქვს მცირე პოტენციალი, თქვენი საუკეთესო ვარიანტი შეიძლება იყოს წაშლა.
- გადამისამართება: თუ თქვენ გაქვთ რამდენიმე გვერდი, რომელიც მოიცავს ერთსა და იმავე თემას, გააერთიანეთ ერთ სასარგებლო რესურსში.
- გაუმჯობესება: თუ გვერდს აქვს მნიშვნელოვანი ტრაფიკის და კონვერტაციის გენერირების პოტენციალი, გააუმჯობესეთ იგი.
დარწმუნდით, რომ დაალაგეთ ამოცანების პრიორიტეტი საჭირო რესურსებისა და პოტენციური სარგებელის საფუძველზე.
მიიღეთ SEO შედეგები უფრო სწრაფად Semrush-ით
Semrush ინსტრუმენტები საშუალებას გაძლევთ გაამარტივოთ თქვენი სამუშაო პროცესი და შეაგროვოთ ღირებული შეხედულებები. ასე რომ თქვენ შეგიძლიათ უფრო სწრაფად შექმნათ SEO შედეგები.
უფასო საცდელი საშუალებით შეგიძლიათ:
- ოპტიმიზაციის შესაძლებლობების იდენტიფიცირება On Page SEO Checker-ით
- შეამოწმოთ ტექნიკური SEO შეცდომები საიტის აუდიტით
- თვალყური ადევნოთ თქვენს რეიტინგს პოზიციას Position Tracking – ში
- და ა.შ.
თუ გსურთ 10xSEO – მ თქვენს პროექტზე იმუშაოს შეავსეთ ფორმა და ჩვენ გამოგიგზავნით შემოთავაზებას.